Content Manager till Didriksons i Borås

Din roll hos oss
Som Content Manager kommer du spela en nyckelroll i vår nya varumärkesstrategi. Du ansvarar för att planera, skapa och publicera innehåll som speglar vårt varumärke – med särskilt fokus på vårt lifestyle-segment. Du blir en del av vårt Brand-team och jobbar tätt ihop med vår Chief Brand Officer, samt vår Creative Manager. Tillsammans skapar ni kommunikation som gör skillnad.
Du kommer bland annat att:
- Planera säsongsbaserad kommunikation i nära samarbete med teamet
- Skapa content och copy till våra kampanjer, sociala medier, pressmeddelanden, hållbarhetsrapporter och employer branding
- Säkerställa att kommunikationen är samordnad mellan våra olika team, t.ex. e-handel och produkt
- Följa upp och analysera hur vårt innehåll presterar, för att hela tiden utveckla och förbättra
- Publicera i våra sociala kanaler – främst Instagram, men även LinkedIn, Facebook och Pinterest
Vi tror att du är
En strukturerad och kreativ kommunikatör med en stark kommersiell ådra. Du har erfarenhet av att skapa innehåll som driver både varumärke och försäljning, och du brinner för att skapa engagerande berättelser som når ut i rätt kanaler. Du har ett analytiskt tänk och trivs i gränslandet mellan strategi och produktion.
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
- Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet i en kommunikations- eller projektledarroll
- Högre yrkesutbildning eller akademisk examen inom marknadsföring, ekonomi eller relevant område såsom e -handel eller/och detaljhandeln
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med PR, content marketing och digital kommunikation
- Intresse och erfarenhet av resultatdriven marknadsföring och kommunikation
- En kommersiell ådra och förståelse för hur man kopplar samman DTC (Direct-to-Consumer) med ett starkt varumärkesarbete
- Ett brinnande intresse för varumärkesbyggande, särskilt inom lifestyle och värdedriven marknadsföring
Det är meriterande om du har erfarenhet från e-handel eller detaljhandel, och om du arbetat med Adobe Creative Cloud samt olika publiceringsverktyg. Har du en bakgrund som Copywriter är det även ett plus.
Vårt erbjudande:
Affärsidén är samma idag som för 100 år sedan när Didriksons startade på den svenska västkusten: att erbjuda konsumenten moderna och funktionella plagg som skyddar från väder och vind så att de kan njuta av en dag utomhus oavsett väder. Vi hoppas och tror att alla som arbetar hos oss känner sig stolta och trygga över att vi levererar och producerar hållbara funktionskläder. Vi tror på att integration mellan alla våra avdelningar är avgörande för välmående. Något som vi gärna uppmuntrar genom att till exempel erbjuda möjlighet att träna tillsammans med kollegor på arbetstid. Vi tror att vi genom att inspirera till ett aktivt liv och rikt umgänge mellan kollegor, bättre möter våra kunders behov och på så sätt kan behålla den standarden som vi idag står för, både gentemot slutkund men också mot omvärlden och miljön. Vi är sedan 2019 certifierade i Great Place to Work.
Mer om tjänsten
Tjänsten är på heltid och baserad i Viared, strax utanför Borås. Som företag tror vi på vikten av samarbete där det fysiska mötet blir nyckelfaktor till framgång. Därför möts vi på kontoret minst fyra dagar per vecka.
Ansökan
Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Jag som arbetar med denna rekrytering är Sophia Francke och har rollen som rekryteringskonsult (sophia.francke@wise.se)
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KiMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.
Vi ser fram emot att höra från dig!